Deze website is deel van www.bruggelokaal.be.

Onze aciviteiten

Klik hieronder voor onze activiteiten.

  • 12/11/2013 Dyscalculie: begrip vanuit de omgeving telt dubbel.
  • 21/10/2013 Talenten als label!!. Talenten bij kinderen dyslexie en dyscalculie
  • 24/09/2013 'ZoalsIk.be: kinderen en jongeren met een (leer) beperking in woord en beel
  • 12/03/2013 Kunnen we in onze gezinnen stress verminderen?
  • 26/02/2013 Leren leren met Reflecto
  • 29/01/2013 Leerproblemen bestaan echt!Je staat er niet alleen voor.Sprankel steunt.
  • 20/11/2012  Met de laptop in de klas. Kan het? Mag het? Onderwijs o maat of iedereen gelijk?
  • 18/10/2012  Externe hulpverlening bij kinderen me dyslexie: (niet) altijd even zinvol?!
  • 25/09/2012  Was het alleen maar dyslexie?!
  • 24/04/2012  Jesse heeft dyslexie. Handreiking voor gesprekken met kinderen over dyslexie.
  • 13/03/2012  STICORDI-maatregelen voor kinderen en jongeren.met leerproblemen. Hoe thuis toepassen?
  • 3,10,24/2012  Cursus: de computer een helpende hand voor kinderen met leerproblemen.
  • 14/02/2012  Jesse heeft dyslexie. Handreiking voor gesprekken met kinderen over dyslexie.
  • 24/11/2011  Dyslexie bij (jong)volwassenen. Van "help me een handje" naar "handig met dyslexie.
  • 25/10/2011  Boekensteun: boek- en leesplezier ook voor kinderen/jongeren voor wie lezen niet vanzelfsprekend is.
  • 22/09/2011  Doping voor de dyslectische student?
    Over succesvol studeren met een leerstoornis aan de hogeschool.
  • 17/05/2011  Een beknopt ABC van leerstoornissen. Praktische informatie. 
  • 22/03/2011  Dysfasie! Taal- of leerstoornis? Hoe herken ik het? Hoe help ik mijn kind? 
  • 22/02/2011  De computer als medestander in de strijd tegen leerproblemen.     
  • 25/11/2010  Efficiënt studeren, kan je dit eigenlijk leren?
  • 26/10/2010  Hoe praat ik het best met mijn school? Tips voor ouders.
  • 28/09/2010  Dyslexie en nu ook nog vreemde talen.                                   

 

Ook in de andere provincies zijn heel wat interessante activiteiten gepland.

Interesse?